Results 1 to 2 of 2

Thread: Evolv x glass

Evolv x glass

Bonjour,
    (TRANSLATION AT THE END OF PAGE THANK YOU)

Je suis Français et j'aimerais partager mon expérience avec mon premier boîtier haut de gamme Phanteks. ( EVOLV X GLASS)

Alors j'ai aimé le design du boîtier, très beau en photo.*J'ai alors cherché à obtenir le boîtier, mais en France, il est très difficile de l'obtenir.

Après l'avoir enfin trouvé, je le déballe et quelle joie de voir ce magnifique boîtier.

Les problèmes sont arrivés après...*Lorsque j'ai commencé à monter ma configuration.*J'ai commencé par changer les ventilateurs d'origine par des*Noctua*et je me suis aperçu que les lignes de grille étaient tordues, je ne pouvais pas mettre ma vis, quelle déception.*En regarder de plus près, je m'aperçois que l'acier utilisé est vraiment bas de gamme, très fin*!*

Par la suite j'ouvre le cache pour accéder à la connectique et je m'aperçois que j'ai un port USB 3 monter de travers, il a y a 2 mm de décalage, il est très dur d'enfiler une clé USB, car la clé USB frotte sur le cadre.
    Après avoir vu cela, je me suis mis sur mon lit et j'ai presque pleuré, le boîtier est vendu 250 € en France, ce sont beaucoup d'argent et je suis vraiment déçu par la qualité et les finitions du boîtier*Phanteks.

Les vis à main sont tordues et mal fileté et les trous sont même pas taraudé vu la faible épaisseur de la tôle acier.
    C'est mon premier boîtier*Phanteks*et cela va être mon dernier, très*très très déçu.
    ARRÊTER DE FABRIQUER EN CHINE ET DE CASSER LES PRIX.*
    Merci de votre attention

GOOGLE TRANSLATE :-)

I am French and I would like to share my experience with my first high end Phanteks case. (EVOLV X GLASS)

So I liked the design of the case, very beautiful in photo. I then sought to get the case, but in France, it is very difficult to get it.

After finally found it, I unpack it and what a joy to see this beautiful case.

The problems came after ... When I started to mount my configuration. I started by changing the original fans by Noctua and I realized that the grid lines were crooked, I could not put my screw, what a disappointment. Looking closer, I realize that the steel used is really low-end, very fine!

Subsequently I open the cache to access the connectors and I realize that I have a USB port 3 mount sideways, it has 2 mm offset, it is very hard to put a USB key, because the USB stick rubs on the frame.
    After seeing this, I put myself on my bed and I almost cried, the case is sold 250 € in France, it is a lot of money and I am really disappointed by the quality and finishes of the Phanteks case.

The hand screws are bent and poorly threaded and the holes are not even tapped due to the thinness of the steel sheet.
    This is my first Phanteks case and it will be my last, very, very disappointed.
    STOP MAKING IN CHINA AND BREAKING PRICES.
    Thanks for reading me
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Xaigle05X; 12-28-2018 at 12:37 PM.

Super Moderator
    I suggest you email Phanteks support at
    support@phanteks.com

Include details of all your problems and pictures like you did in your post.

Please let me know how it goes.
    =i7 980X @ 3.55GHz =PH-TC14PE w/2x TY-147A fans =Crucial Ballistix 3x4GB =GA-X58A-UD5 =ENGTX580 DirectCU II =e quiet! Straight Power E10 500W =Enthoo Evolv w/2x PH-F140XP case intake fans;